11. tammikuuta 2015

Arki, syy juhlaan. Minä kirjoitin.




Vuosi sitten minä jäin pois Facebookista. Eikä minun pitänyt olla kuin vuosi pois. Kokeilla, pärjäisinkö ilman. Alkuihmetyksen jälkeen olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani. Minä en ainakaan nyt aio vielä mennä takaisin. En tiedä, teenkö sen jonain päivänä. 

Kun aloin pohtia, mitä olen saanut vuodesta ilman feissiä, mietin sellaista lausetta. Olen kasvattanut taas juureni todellisuuteen, ehkä kestäisin taas kiiltokuvien virtaa. Vuosi on ollut mielenkiintoinen senkin vuoksi, että kohdatessani ihmisiä, olen voinut heidät aidosti kohdata. En ole tiennyt heistä jo kaikkea valmiiksi. Myöskään emme ole keskustelleet jonkun yhteisen tuttavamme Facebook-päivityksistä. 

Eilen järjestin juhlat. Niin olin aikonut. Samalla juhlistimme sitä, että olen nyt 35-vuotias. Ollessani lapsi, oli usein sääntönä syntymäpäiväkutsuille, että sai kutsua yhtä monta kaveria, kun on vuotta. Eilen täällä taisi aikalailla ikämääräni verran pyörähtää ihmisiä. Herkuttelimme, lauloimme ja soitimme, katsoimme sirkus-esitystä sekä musiikkiesityksiä. Tänään minä olen ollut todella väsynyt. Yö jäi lyhyeksi, eikä saunominen ja kaksi peräkkäistä rentoutustakaan saanut minua vielä täysin tolpilleni. Huomenna toivotan tervetulleeksi taas arjen!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihastuttavaa, jos haluat antaa minulle merkitykellisiä kirjaimiasi.